Real Madrid Tewas Sekali Lagi, Zidane Mungkin Dipecat



Pengurus Real Madrid Zinedine Zidane berisiko kehilangan kedudukannya di Santiago Bernabeau selepas Real Madrid tewas kepada Villareal di rumah semalam.

Jika Barcelona mengalahkan Real Sociedad malam ini, mereka akan menjadi 19 mata di belakang pendahulu.Zidane menyedari bahawa pasukannya berasa yakin sekali lagi hilang di La Liga, dan lebih buruk kali ini mereka kalah di hadapan penonton itu sendiri.


Dalam permainan, Los Blancos kalah kepada Villareal dengan skor 1-0. Serangan balas pada minit ke-87 adalah cukup untuk memberikan 3 mata kepada pelawat yang disempurnakan oleh Pablo Fornals.


Madrid kini menduduki tempat ke-4 dalam liga, dan baru sahaja memenangi 1 daripada 5 perlawanan sebelumnya. Walaupun berjaya membimbing Madrid untuk memenangi Piala Super UEFA, Supercopa de Espana dan Piala Dunia Kelab awal musim ini, Zidane sedar bahawa dia menghadapi risiko kehilangan pekerjaannya jika Real Madrid gagal memperbaiki.


"Kami bergelut kerana pemain kurang yakin dan kami mempunyai banyak peluang untuk menjaringkan gol tetapi pada akhir permainan kami gagal menghentikan serangan balas.


"Apa yang perlu kita lakukan sekarang adalah bekerja keras, dan kita harus bersedia jika ada peluang untuk mendaki liga."


"Banyak perkara negatif yang berlaku kepada kita akhir-akhir ini, tetapi kita akan terus berusaha untuk sesuatu yang positif pada masa akan datang."


Zidane menyedari impian Real Madrid mengekalkan kejuaraan La Liga yang mereka memenangi musim lalu berakhir. Mereka kini menghadapi cabaran mempertahankan kedudukan liga teratas, dan hanya 1 mata jauh dengan Villareal di tempat ke-5.


"Kita perlu mencari kemenangan dengan segera, dan kita tahu bahawa situasi setiap hari semakin sukar, jadi sekarang kita tidak begitu berfikir tentang liga, hanya fokus pada perlawanan seterusnya."


Madrid akan meneruskan perlawanan pertengahan minggu ini ketika mereka melawan Leganes di Copa Del Rey, selepas pertemuan penting menentang Deportivo de La Coruna hujung minggu depan.


Sumber : thesukan.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==