Alexandre Pato Masih Impikan Peluang Terpilih Ke Piala Dunia 2018



Kemungkinan Alexandre Pato untuk mendaftar di skuad negara Brazil untuk pertandingan Piala Dunia 2018 di Rusia pada bulan Jun akan sangat sukar untuk direalisasikan.Walau bagaimanapun, untuk penyerang kelab Tianjin Tianjin Quanjian, dia terus bermimpi untuk bergabung dan menggantikannya untuk membawa cabaran negara.Pemain yang telah diberi label 'wonderkid' untuk Brazil adalah tindakan antarabangsa yang sangat terdesak sejak Oktober 2013. Keadaannya membuatnya bersemangat untuk mencuri perhatian jurulatih Tite Brazil untuk mendaftarkannya untuk Rusia.Pato, 28, menjaringkan 15 gol dalam penampilannya ke-24 untuk membantu Tianjin Quanjian menamatkan Liga Super Cina di tempat ke-3."Saya bekerja keras sepanjang tahun untuk memikirkan pasukan kebangsaan Brazil, yang bermakna saya bekerja keras dari rumah, di gim dan di rumah," kata Pato kepada Omnisport."Saya sentiasa berusaha untuk kembali ke skuad kebangsaan Brazil dan saya rasa saya bertindak dalam liga yang hebat, saya berjaya membantu pasukan bangkit dari tahap yang berbeza, lebih tinggi daripada yang diharapkan.""Saya telah menghasilkan musim yang hebat dengan Tianjin Quanjian dan saya fikir kemungkinan akan dijelmakan seperti yang diberikan kepada Gil, Diego Tardelli, Renato Augusto dan Paulinho ketika berada di China."Saya fikir ada banyak masa sebelum Piala Dunia, saya merasakan keperluan untuk terus bekerja dan memberi tumpuan kepada kerja saya di China.""Dan jika dipilih, ini peluang untuk saya saya gembira saya bekerja 100 peratus untuk kembali ke skuad kebangsaan Brazil saya fikir itu tumpuan saya.""Dalam setiap perlawanan, saya akan memberikan yang terbaik, yang tahu, saya boleh mendapatkan peluang kembali.""Dan siapa yang tahu, mungkin saya boleh bermain dalam perlawanan persahabatan atau perlawanan yang melibatkan pasukan kebangsaan sehingga saya dapat mempersembahkan tindakan saya kepada Tite," kata Alexandre Pato lagi.

Sumber : semuanyabola.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==