Pengadil Yang Sepak Pemain Akhirnya Digantung Secara Rasmi


Persekutuan Bola Sepak Perancis (FFF) mengeluarkan kenyataan yang menunggu tugas pengadil kontroversial Lyon Tony Chapron sampai diberitahu.Semalam, pengadil membuat kemunculan semula ketika dia menendang Nantes Diego Carlos di penghujung perlawanan yang melibatkan Paris Saint-Germain (PSG) ketika ia jatuh setelah mereka bertembung dalam kejadian aneh.Chapron kemudian melemparkan kad kuning kedua ke Carlos dan kad merah kepada pemain.Rakaman video acara itu telah mengelilingi dunia.Kenyataan FFF menambah bahawa Chapron, yang baru saja berkompetisi di China, telah menonton rakaman video dan mengakui sebab kejatuhannya tidak sengaja.Chapron meminta maaf dan berkata, "Pemain Nantes, Diego Carlos, telah menghancurkan saya."Semasa perjuangan saya merasakan kesakitan yang teruk apabila saya cedera, reaksi saya yang tidak diingini adalah untuk meregangkan kakiku ke arah pemain.Dia akan dipanggil untuk bertemu jawatankuasa disiplin Liga Perancis untuk menjelaskan dirinya.Penggantungan itu menyebabkan Chapron dikeluarkan dari mahkamah pada perbicaraan Ligue 1 Isnin antara Angers dan Troyes.Semalam, Presiden Nantes, Walderma Kami mengkritik tindakan pengadil di kad merah selepas bertindak sendirian."Dia memberitahu saya bahawa dia tidak pernah mahu menendang pemain dan dia merasa ditolak," kata presiden Nantes Waldemar. Kami berkata selepas bercakap dengan Chapron."Sudah lucu, saya menerima 20 mesej yang mengatakan bahawa ref itu lucu," kata kami kepada TV Perancis."Apa yang anda mahu saya katakan? Jika saya bercakap banyak, saya akan dipanggil untuk komisyen etika. Kami tidak mempunyai hak untuk mengatakan apa-apa," katanya.Pemain tengah Nantes, Valentin Rongier, yang melihat dengan jelas kejadian tersebut, meminta pengadil menjalani penangguhan yang lama."Saya tahu ia amat sukar untuk pengadil tetapi anda perlu mempersoalkannya dari semasa ke semasa ... Apabila kami melakukannya, kami akan digantung selama 10 perlawanan," katanya.

Sumber : semuanyabola.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==